Oetzi Luomo Venuto Dal Ghiaccio La Mummia Del Similaun Book PDF, EPUB Download & Read Online Free

Storia mondiale dell'Italia
Author: Andrea Giardina
Publisher: Gius.Laterza & Figli Spa
ISBN: 8858131169
Pages: 878
Year: 2017-11-16T00:00:00+01:00
View: 534
Read: 298
Un racconto fatto di tanti racconti che ci parlano della mobilità degli uomini e delle cose, nello spazio e nel tempo. Conquiste, emigrazioni e immigrazioni, affari, criminalità, viaggi, miserie e ricchezze, invenzioni, vicende di individui, di gruppi e di masse, imperi, stati e città, successi e tracolli.Dall'uomo di Similaun agli sbarchi a Lampedusa, 180 tappe per riscoprire il nostro posto nel mondo.Una storia che coniuga rigore scientifico e gusto della narrazione. Che provoca, spiazza, sorprende e allarga lo sguardo. «Senza ombra di dubbio la storia è l'arte di lasciarsi sorprendere.» Da Invito al viaggio di Patrick Boucheron, direttore dell'Histoire mondiale de la France La parola 'Italia' definisce uno spazio fisico molto particolare nel bacino del Mediterraneo. Un luogo che è stato nel tempo punto di intersezione tra Mediterraneo orientale e occidentale, piattaforma e base di un grande impero, area di massima espansione del mondo nordico e germanico e poi di relazione e di conflitto tra Islam e Cristianità. E così, via via, fino ai nostri giorni dove l'Italia è uno degli approdi dei grandi flussi migratori che muovono dai tanti Sud del mondo. Questa peculiare collocazione è la vera specificità italiana, ciò che ci distingue dagli altri paesi europei, e ciò che caratterizza la nostra storia nel lungo, o meglio nel lunghissimo periodo. La nostra cultura, la nostra storia, quindi, possono e debbono essere indagate e, soprattutto, comprese anche in termini di relazione tra ciò che arriva e ciò che parte, tra popoli, culture, economie, simboli. La Storia mondiale dell'Italia vuole ripercorrere questo cammino lungo 5000 anni per tappe: ogni fermata corrisponde a una data e ogni data a un evento, noto o ignoto. Le scelte risulteranno spesso sorprendenti, provocheranno interrogativi, faranno discutere sul perché di molte presenze e di altrettante esclusioni. La storia, ancora una volta, si dimostra un antidoto alla confusione e al disorientamento del nostro tempo. Perché ci racconta come le sfide a cui siamo sottoposti non siano inedite. Perché porta in evidenza la complessità ma anche la ricchezza della relazione tra l'Italia e il resto del mondo. Perché, soprattutto, fa comprendere che, quando si è perso l'orientamento della nostra collocazione spaziale, lunghi e disastrosi periodi di decadenza hanno fatto sparire, quasi per magia, l'Italia dalle mappe geografiche.
Camminare in Italia
Author: Brendan Sainsbury
Publisher: EDT srl
ISBN: 8860409411
Pages: 368
Year: 2011-11-07
View: 877
Read: 536
Scalare le Dolomiti, belle da togliere il fiato, raggiungere il ciglio di un vulcano che ribolle di lava in Sicilia, esplorare i villaggi medievali lungo le vie dei pellegrini in Toscana, gironzolare per le scintillanti coste delle Cinque Terre: abbiamo selezionato i migliori sentieri del paese per soddisfare ogni interesse e ogni livello di preparazione. Che desideriate una tranquilla camminata di un giorno tra vigne e oliveti, avventurosi trekking di più giorni sulle Alpi o l'emozione di sfidare una via ferrata, questa guida vi condurrà tra le ricchezze naturali, culturali e storiche dell'Italia. Tutto ciò che bisogna sapere per prepararsi a ogni tipo di escursione. Informazioni su pernottamento, pasti e servizi lungo i percorsi. Consigli su attrezzature, salute e sicurezza
Dolomiti
Author: Giacomo Bassi, Denis Falconieri, Piero Pasini
Publisher: EDT srl
ISBN: 8859247063
Pages: 336
Year: 2017-12-06T00:00:00+01:00
View: 496
Read: 951
"Le Dolomiti sono la proiezione verticale di un territorio sorprendente, esprimono un fascino primitivo e maestoso che rapisce lo sguardo e il cuore." (Denis Falconieri, autore Lonely Planet). Esperienze straordinarie: foto suggestive, i consigli degli autori e la vera essenza dei luoghi. Personalizza il tuo viaggio: gli strumenti e gli itinerari per pianificare il viaggio che preferisci. Scelte d’autore: i luoghi più famosi e quelli meno noti per rendere unico il tuo viaggio. Cultura e tradizioni; avventure nella natura; a tavola nelle Dolomiti; escursionismo.
Dai buchi neri all'adroterapia
Author: Catalina Oana Curceanu
Publisher: Springer Science & Business Media
ISBN: 8847052416
Pages: 322
Year: 2013-12-13
View: 740
Read: 504
Tutto quello che avreste voluto sapere sulla fisica moderna ma non avevate nessuno a cui chiederlo! Questo libro vi conduce in un viaggio affascinante attraverso i misteri della fisica moderna e delle sue tantissime ricadute nella società, presentando anche le ricerche attualissime, le strade che si aprono davanti a noi: a volte ampi viali illuminati a giorno, altre volte sentieri appena accennati. Dove ci porteranno? La grande forza della scienza, nonché il suo motore, è la curiosità che ci ha spinto a guardare in alto, in profondità ma anche dentro noi stessi. Indagando abbiamo trovato veri tesori. La fisica ci spiega cosa succede nell’atomo ma anche nell’Universo, un mondo che va dal miliardesimo di miliardesimo di metro a una decina di miliardi di anni luce! Abbiamo una spiegazione razionale non soltanto a domande del tipo “Di cosa è fatto il mondo?”, ma anche a domande molto più difficili: “Come è nato l’Universo e come potrebbe evolversi?”. La fisica fondamentale ha anche enormi ricadute nella vita di tutti i giorni: dall’indagine sul patrimonio artistico alla terapia del tumore, dallo svelare gli enigmi della storia a scoprire i criminali. Il libro inizia con una presentazione della fisica moderna e dei suoi pilastri. Una seconda parte è dedicata alle ricadute della fisica moderna nella nostra società. Nell’ultima parte del libro si parla di misteri e di futuro. La fisica ha risposto a molte domande ma ne ha sollevate altrettante, se non di più.
Ötzi
Author: Ausilio Priuli
Publisher:
ISBN: 887325070X
Pages: 173
Year: 2004
View: 1063
Read: 777

L'uomo che parlava alle pietre
Author: Elide Ceragioli, Elena De Giorgi
Publisher: Youcanprint
ISBN: 8892650661
Pages: 244
Year: 2017-02-28
View: 1041
Read: 1211
"L'uomo che parlava alle pietre": ROMANZO ILLUSTRATO Ola e Uta sono una giovane coppia che, con la nascita di Pua, diventa una famiglia di migliaia di anni fa. Le condizioni di vita dell'epoca (età della pietra), le difficoltà di rapporto tra gruppi etnici diversi, le avversità ambientali, accentuate da una catastrofe naturale, sono lo scenario in cui vivono ed agiscono. Nel loro viaggio alla ricerca di un gruppo che li accolga i componenti della famigliola, attraverso chi incontrano e il ricordo di chi hanno conosciuto nel passato, fanno conoscere una schiera di personaggi diversi e complementari, in una coinvolgente rievocazione del vivere primordiale. Il viaggio della famiglia di Pua, il bambino che sa parlare alle pietre, diventa un percorso alla scoperta dell'amore e dell'amicizia, delle relazioni familiari e sociali, dove non mancano le avversità naturali né quelle causate dalla malvagità dell'uomo, dove sofferenza e morte sono spesso presenti, anche in modo crudo e violento, ma dove al centro resta il valore della persona che si realizza e trionfa non nella sterile ricerca di affermazione o prevaricazione, né nella solitudine o nell'isolamento, ma nell'anelito di incontro e nella scoperta delle relazioni familiari e sociali.
La responsabilità medica. Dalla teoria alla pratica processuale
Author: Michele Liguori, Giovanni Cannavò, Marco Orrico
Publisher: Maggioli Editore
ISBN: 8838767505
Pages: 684
Year: 2011
View: 391
Read: 481

The Summits of Modern Man
Author: Peter H. Hansen
Publisher: Harvard University Press
ISBN: 0674074521
Pages: 393
Year: 2013-05-14
View: 292
Read: 403
Mountaineering has served as a metaphor for civilization triumphant. A fascinating study of the first ascents of the major Alpine peaks and Mt. Everest, The Summits of Modern Man reveals the significance of our encounters with the world’s most forbidding heights and how difficult it is to imagine nature in terms other than conquest and domination.
Iceman
Author: Brenda Fowler
Publisher: University of Chicago Press
ISBN: 0226258238
Pages: 315
Year: 2001-09-16
View: 1143
Read: 1181
Featuring a new Afterword, this is the spectacular story of the 1991 discovery of a Stone Age man in the Alps, a lonely frozen figure who offers clues about the world of 3000 B.C. 33 halftones.
The Wisdom of Trees
Author: Max Adams
Publisher: Head of Zeus
ISBN: 1781855455
Pages: 256
Year: 2014-10-23
View: 595
Read: 437
A passionate and informative celebration of trees and of man's ingenuity in exploiting their resources: the perfect gift for anyone who cares about the natural world. Trees are marvels of nature, still-standing giants of extraordinary longevity. In a beautifully written sequence of essays, anecdotes and profiles of Britain's best-loved species (from yew to scots pine), Max Adams explores both the amazing biology of trees and humanity's relationship with wood and forest across the centuries. Embellished with images from John Evelyn's classic SYLVA (1664), THE WISDOM OF TREES is a gift book that will delight anyone who cares about the natural world and our interaction with it.
The Glacier Mummy
Author: Gudrun Sulzenbacher
Publisher:
ISBN: 385256591X
Pages: 64
Year: 2011-08
View: 964
Read: 773

Italian Books and Periodicals
Author:
Publisher:
ISBN:
Pages:
Year: 1999
View: 730
Read: 392

No Thanks
Author: E. E. Cummings
Publisher: W. W. Norton & Company
ISBN: 0871403951
Pages: 96
Year: 1998-12-17
View: 254
Read: 150
Reissued in an edition newly offset from the authoritative Complete Poems 1904-1962, edited by George James Firmage. E. E. Cummings, along with Pound, Eliot, and Williams, helped bring about the twentieth-century revolution in literary expression. He is recognized as the author of some of the most beautiful lyric poems written in the English language and also as one of the most inventive American poets of his time. Fresh and candid, by turns earthy, tender, defiant, and romantic, Cummings's poems celebrate the uniqueness of each individual, the need to protest the dehumanizing force of organizations, and the exuberant power of love. No Thanks was first published in 1935; although Cummings was by then in mid-career, he had still not achieved recognition, and the title refers ironically to publishers' rejections. No Thanks contains some of Cummings's most daring literary experiments, and it represents most fully his view of life—romantic individualism. The poems celebrate an openly felt response to the beauties of the natural world, and they give first place to love, especially sexual love, in all its manifestations. The volume includes such favorites as "sonnet entitled how to run the world)," "may I feel said he," "Jehovah buried. Satan dead," "be of love (a little)," and the now-famous grasshopper poem.
The Iceman and His Natural Environment
Author: Sigmar Bortenschlager, Klaus Oeggl
Publisher: Springer Verlag
ISBN: 3211826602
Pages: 166
Year: 2000-01-01
View: 678
Read: 773
Volume 4 of the series The Man in the Ice contains the newest results of the scientific research groups working on the Iceman during the last years. By means of different methods - AMS-radiocarbon dating, bryology, dendrology, analysis of diatoms, macroremains and pollen - the reader gets information about several aspects of the Iceman's lifestyle and environment as well as the vegetation and climate of the Otztal region. Investigations of the artefacts give insight into prehistoric craftsmenship. By several different approaches the potential location of his settlement is reconstructed. The good preservation of the pollen in his food residue allowed even a reconstruction of the season when the Iceman died. Willow leaves contained the information about the CO2 in the air the Iceman breathed. Detailed pollenanalyses of mire deposits in the alpine region of the Otztal gave insight into the genesis of the alpine grass heath and early pastoral farming of a time long before the Iceman lived. piece of wood from the Early Neolithic that demonstrates the early interest of prehistoric people in these highland zones. These are only some of the new results in this book. A perspective of future research activities is given.Volume 4 of the series The Man in the Ice contains the latest scientific results about the Iceman. By means of different methods - e.g. AMS-radiocarbon dating, bryology, dendrology, etc. - the reader gets information about several aspects of the Icemans lifestyle and his natural environment. His artefacts give insight into prehistoric craftsmenship. Even the potential location of his settlement is reconstructed by several different approaches. The good preservation of the pollen in his food residue allowed to identify the season when the Iceman died. Detailed pollenanalyses of mire deposits in the alpine region of the Otztal gave insight into the genesis of the alpine grass heath and early pastoral farming of a time long before the Iceman lived. demonstrates the early interest of prehistoric people in these highland zones. But also perspectives of future research activities are given.
Star Carr in Context
Author: Paul Mellars
Publisher: McDonald Inst of Archeological
ISBN:
Pages: 250
Year: 1998
View: 1237
Read: 1243
Grahame Clark's classic excavations at Star Carr in 1945-51 were a model for their time, but left many important questions unanswered. New research has shown that the site is almost 1000 years older than previously believed. Studies have demonstrated a complex and repeated pattern of occupation spanning at least three centuries, and have documented evidence for the frequent and apparently deliberate burning of the local reedswamp vegetation to improve lake access and perhaps attract animal populations. The new research has also revealed evidence for the construction of a substantial wooden trackway leading to the lake edge - the oldest evidence for systematic carpentry so far documented in Europe. This report shows how scientific techniques and theoretical approaches can shed entirely new light on a seemingly well-documented site.